Dagens rumpetrening

  • Skrevet: 27.07.2017
  • Klokken: 17:49
  • Kategori: Trening




Det ser veldig lite flatterende ut, men jeg spiste 1 dl havregyn med en halv banan og litt druer før treningsøkta. Jeg må alltid ha masse karbohydrater før en tung styrkeøkt, om ikke er det sjelden jeg klarer å fullføre økta.












Det var litt vanskelig å ta bilde av denne øvelsen selv, men dette er i alle fall en av mine favorittøvelser! Ikke bare river den i rumpeballene, men den er også veldig effektiv.



Jeg startet med å løpe 2,5km på mølla før jeg tok noen runder med rumpeøvelser, uten vekt. Jeg vil egentlig ikke nevne hvor lang tid jeg brukte på de kilometerne, fordi jeg brukte nesten like lang tid som jeg bruker på 5km, når jeg er i form. Jeg tok det rolig med vilje, fordi jeg ville unngå å kaste opp, men jeg skal ikke legge skjul på at jeg skjemmes litt over formen jeg er i akkurat nå.

Jeg elsker å kjøre rumpeøvelser uten vekter, og jeg føler disse virkelig hjelper på å få bedre kontakt med rumpa, og at den vokser av det. Her har jeg ikke noe fast program, jeg bare tar de jeg føler for den dagen. Om du googler "rumpeøvelser" vil du få opp mange forskjellige, og da kan du selv plukke ut favorittene dine. Ellers hadde jeg fokus på bein og skuldre i dag. Programmet med vekter jeg kjørte i dag var:

Knebøy, 3 runder med 10 reps
Donkey kickbacks, i kabel (favoritten jeg nevnte over her) 3 runder med 10 reps
Upper Thigh Workout Machine (jeg vet ikke hva øvelsen heter, men maskinen heter i alle fall det, haha) 3 runder med 10 reps
Cable pull through, med tau (denne gir også bra kontakt med rumpa) 3 runder med 10 reps
Skulderhev til siden, 3 runder med 10 reps
Skulderhev framover, 3 runder med 10 reps

Jeg har egentlig aldri orket og satt meg inn i hva alle øvelsene heter, men jeg prøvde å forklare så godt jeg kunne. Jeg måtte faktisk google meg fram til øvelsene. Jeg har heller fokusert på å utføre de riktig. Jeg droppet å nevne hvor tungt jeg løftet, for jeg vet ikke om det er så interessant for dere? Jeg anbefaler i alle fall og legge fokuset på å utføre øvelsen rett, framfor å løfte så tungt som mulig. Da får du mer kontakt, også er du sikker på at du ikke pådrar deg noe skade. Du kan heller øke i kilo når du er sikker på at du utfører øvelsene riktig. Håper dere likte innlegget her!

Nå skal jeg hive i meg en proteinshake før jeg skal opp til familien på taco.

Instagram HER ♦ Facebook HER ♦ Youtube HER ♦ Snapchat Henote94

💗 henote

May Halvorsen

27.07.2017 kl. 20:06
Viste ikke at man kan ha banan og druer på :) du er heldig som bor nært treningssenter. :) bor i en liten bygd. Men hjemmetrening funker også:)

Henriette Otervik

29.07.2017 kl. 12:13
May Halvorsen: Man kan ha alt mulig på, bare bruk kreativiteten din :-) Ja, er fornøyd med det. Men man tar jo alltid ting for gitt, så noen ganger er dørstokkmila for lang.. Hjemmetrening funker som bare det!

livetmitt93

27.07.2017 kl. 20:54
flink :)
Henriette Otervik
  • Heia! Jeg heter Henriette men jeg går under kallenavnet Henote. Jeg er ei 22 år gammel jente som kommer fra Trondheim men er bosatt i Oslo. Jeg vil si jeg har en personlig blogg der jeg ikke er redd for å dele meningene mine. Ellers blogger jeg om hverdagen min og en del om trening.
    Kontakt: henot.blogg@hotmail.com
    Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
    hits