Dagens rumpetrening

  • Skrevet: 27.07.2017
  • Klokken: 17:49
  • Kategori: Trening




Det ser veldig lite flatterende ut, men jeg spiste 1 dl havregyn med en halv banan og litt druer før treningsøkta. Jeg må alltid ha masse karbohydrater før en tung styrkeøkt, om ikke er det sjelden jeg klarer å fullføre økta.












Det var litt vanskelig å ta bilde av denne øvelsen selv, men dette er i alle fall en av mine favorittøvelser! Ikke bare river den i rumpeballene, men den er også veldig effektiv.



Jeg startet med å løpe 2,5km på mølla før jeg tok noen runder med rumpeøvelser, uten vekt. Jeg vil egentlig ikke nevne hvor lang tid jeg brukte på de kilometerne, fordi jeg brukte nesten like lang tid som jeg bruker på 5km, når jeg er i form. Jeg tok det rolig med vilje, fordi jeg ville unngå å kaste opp, men jeg skal ikke legge skjul på at jeg skjemmes litt over formen jeg er i akkurat nå.

Jeg elsker å kjøre rumpeøvelser uten vekter, og jeg føler disse virkelig hjelper på å få bedre kontakt med rumpa, og at den vokser av det. Her har jeg ikke noe fast program, jeg bare tar de jeg føler for den dagen. Om du googler "rumpeøvelser" vil du få opp mange forskjellige, og da kan du selv plukke ut favorittene dine. Ellers hadde jeg fokus på bein og skuldre i dag. Programmet med vekter jeg kjørte i dag var:

Knebøy, 3 runder med 10 reps
Donkey kickbacks, i kabel (favoritten jeg nevnte over her) 3 runder med 10 reps
Upper Thigh Workout Machine (jeg vet ikke hva øvelsen heter, men maskinen heter i alle fall det, haha) 3 runder med 10 reps
Cable pull through, med tau (denne gir også bra kontakt med rumpa) 3 runder med 10 reps
Skulderhev til siden, 3 runder med 10 reps
Skulderhev framover, 3 runder med 10 reps

Jeg har egentlig aldri orket og satt meg inn i hva alle øvelsene heter, men jeg prøvde å forklare så godt jeg kunne. Jeg måtte faktisk google meg fram til øvelsene. Jeg har heller fokusert på å utføre de riktig. Jeg droppet å nevne hvor tungt jeg løftet, for jeg vet ikke om det er så interessant for dere? Jeg anbefaler i alle fall og legge fokuset på å utføre øvelsen rett, framfor å løfte så tungt som mulig. Da får du mer kontakt, også er du sikker på at du ikke pådrar deg noe skade. Du kan heller øke i kilo når du er sikker på at du utfører øvelsene riktig. Håper dere likte innlegget her!

Nå skal jeg hive i meg en proteinshake før jeg skal opp til familien på taco.

Instagram HER ♦ Facebook HER ♦ Youtube HER ♦ Snapchat Henote94

💗 henote

Dagens trening og mat

  • Skrevet: 30.06.2017
  • Klokken: 18:21
  • Kategori: Trening


Treningsklærne er gamle, men du finner lignende sportsbh HER og HER / Shorts, lignende HER og HER. Jeg har forresten bestilt sko fra Nike sine sider før og jeg fikk ikke toll, om dere skulle være bekymret for det :-)


Dagens frokost; havregryn, mager vaniljekesam toppet med bringebær og blåbær.

Som jeg nevnte tidligere skulle jeg ut å løpe. Jeg elsker å løpe i skogen, og det er virkelig noe jeg har savnet mens jeg bodde i Oslo. Jeg kjenner at jeg setter mye mer pris på å ha skogen så nært meg nå, i forhold til før jeg flyttet. Dere kjenner dere sikkert litt igjen, det er typisk oss mennesker å ta ting for gitt, noe som er veldig synd..


Denne bakken passer perfekt til å utføre intervaller, men det ble ikke noe intervaller på meg i dag fordi det var umulig å stoppe opp uten å bli stormet ned av klegg, fluer og alt som følger med. Dum som jeg er tenkte jeg ikke over at det er i denne varmen det er den verste tiden for insekter. Det var seriøst en insektsverm på minst 100 stk etter meg, uten å overdrive! Jeg fikk panikk og måtte omtrent spurte hele løypa mi. Dere hadde likt synet om dere hadde sett meg i skogen i dag, jeg pustet og peste som en gammel dame med kols. Jeg måtte også svelge mitt eget spy flere ganger.. Usj, jeg vet.. Det ble i alle fall ny rekordtid i dag, selv om formen min ikke var klar for dette i det hele tatt. Sykt hva adrenalin kan få deg til å gjøre.


Skoene mine produseres dessverre ikke lengre, men du finner lignende HER, HER og HER

Da jeg kom hjem trente jeg rumpe i ca 30 minutter, og jeg er stiv allerede. Jeg husker faktisk ikke sist jeg trente rumpe, så det er kanskje ikke så rart. Jeg gleder meg i alle fall til jeg får strammet opp skinka, for nå er det like før den henger.


Økta ble på i overkant én time, og det sier jeg meg veldig fornøyd med! Jeg klarer aldri å få i meg noe rett etter en kardioøkt og i dag var det ekstra ille. Men jeg passer alltid på å få i meg noe, så i dag ble det en proteinshake.


Denne proteinshaken er sykt digg, den minner veldig om sjokolademilkshake, spesielt om du drikker den med melk! Etter trening drikker jeg den alltid med vann, men har jeg veldig søtsug en dag, blander jeg den med melk. Denne fikk jeg helt ut av det blå i gave fra jentene da jeg kom hjem fra Mexico. De var så stolte over meg fordi jeg hadde vært med så lenge, ååh de er så søte 💗 Jeg anbefaler virkelig denne, fordi den er både god på smak og inneholder lite kalorier. Du får kjøpt den HER.

Nå har jeg nettopp kommet meg ned til Lindis og ligger for øyeblikket på platten hennes og taner. Jeg kjenner at sulten begynner å komme, så jeg får mase til meg grilling i dag også! Håper dere har hatt en fin dag, så snakkes vi senere i kveld babes. 

Instagram HER ♦ Facebook HER ♦ Snapchat Henote94

💗 henote

Rumpeoperasjon

  • Skrevet: 03.06.2017
  • Klokken: 18:36
  • Kategori: Trening

Hei dere! I skrivende stund sitter jeg og koser meg med melkesjokolade og gomp 💗 Jeg har tenkt på smågodt i flere dager og bestemte meg for å unne meg det i dag. Mk skal ut så jeg blir alene i kveld, da må jeg nesten ha litt søtt til deppekvelden min. Jeg var gira på Yummi Heaven, så vi gikk helt ned til sentrum for å handle smågodt, men så var det stengt!! Vi forsto ingenting da vi så at resten av butikkene også var stengt. Etter en god stund kom det en kjempesøt jente bort til oss og forklarte oss at det var helligdag i dag. Vi måtte bare le av hele situasjonen, da vi hadde stått der som to idioter og ikke forstått noe. Det skal sies at det sto minst 20 mennesker rundt oss som var like blank som oss. Heldigvis er yndlingskiosken vår på hjørnet åpen, så jeg fikk handlet litt godis.

Over til noe helt annet; Av en eller annen grunn får jeg daglig spørsmål om jeg har implantater i rumpa. Jeg synes dette er rart, for har det virkelig blitt så normalt? Svaret er nei, jeg har ikke implantater i rumpa. Jeg kommer heller aldri til å ta det, fordi jeg mener man burde jobbe for å få en fin rumpe, ikke kjøpe deg det fordi du er lat. Jeg hører det er flere som sier de ikke har sjans til å få trent rumpa stor, men da har du faktisk ikke prøvd hardt nok. Jeg har selv hatt flat rumpe, men jeg gjorde noe med det. Jeg begynte å trene styrke og fokuserte mye på rumpa. Etter en stund begynte den å vokse gradvis og jeg fikk bedre kontakt med rumpa under øktene. Det tar tid å bygge en rumpe, men jeg lover dere det er så verdt det når resultatene kommer. Du blir bare mer og mer motivert til å fortsette og du får verdens beste mestringsfølelse. Det er helt fantastisk hva trening kan gjøre med kroppen din!


Det skiller ca. et år mellom disse bildene. Jeg vet jeg ikke poserer helt likt, men dette var de to bildene i arkivet som var mest lik. Det er uansett en enorm forskjell. Kan jeg, så kan du!


Jeg har dessverre ikke noe bilde av rumpa mi i dag rett bak, så dere får nøye dere med dette.



Jeg synes det er trist at det har blitt så normalt å operere rumpa si. For mange år siden uttalte en kjent person seg om at hun skulle ha implantater i rumpa da hun ble gammel nok. Jeg husker jeg lo høyt av det. Jeg tenkte at dette måtte være kødd fordi hvordan i huleste skulle hun få til å sitte med rumpa full av silikon? Lite visste jeg at dette skulle bli trendy i 2016. Nei vi lever i en syk verden og jeg forstår meg virkelig ikke på de som pakker fremmedlegemer i kroppen sin. Jeg vil få fram til alle dere der ute som vurderer implantater at det er fullt mulig å trene seg til en flott rumpe. For det første er det gratis, for det andre vil du bli så stolt over deg selv og sist men ikke minst så unngår du å få tidenes bleierumpe :-) Sorry altså, men en operert rumpe minner meg om en bæsjebleie.

💗 henote

Dette trente og spiste jeg i dag

  • Skrevet: 29.05.2017
  • Klokken: 19:51
  • Kategori: Trening

I dag tenkte jeg at dere kunne bli med meg på trening! Det er så mange av dere som har etterspurt treningsinnlegg og hva jeg spiser i forbindelse med trening. Derfor tenkte jeg å prøve meg på det i dag, så må dere gi meg tilbakemelding på om det er noe dere liker. Jeg startet dagen med kaffe og havregrynsgrøt. Kjøleskapet er ganske tomt etter helga, derfor ble det ikke noe fancy grøt i dag.


Jeg koker havregrøten min på vann, og tilsetter litt søtning. Jeg er ikke så nøye på hva jeg spiser før en kardioøkt, da jeg ikke bruker like mye energi som ved en tung styrkeøkt. Når jeg skal trene styrke spiser jeg alltid litt ekstra, og da må jeg ALLTID ha masse karbohydrater. Spiser jeg kun proteinrik mat før en styrkeøkt ender det alltid opp med at jeg blir sulten før jeg har kommet meg halvveis gjennom programmet. Men dette er noe dere må finne ut av selv.




Jeg startet med å varme opp ved å løpe noen runder i Slottsparken. Deretter fant jeg en fin bakke der jeg kunne utføre bakkeintervaller. Det er egentlig ikke noe program å følge her, det er bare å finne deg en bakke og løpe opp så mange ganger du orker. Slik type intervall elsker jeg, da det går fort over og du kommer fort opp i makspuls.




Jeg løp i to forskjellige bakker i hver sin ende av en haug, annenhver gang. Den ene bakken er mye kortere og brattere, mens den andre er lengre og slakkere. Slik får jeg litt variasjon i det. Til sammen ble det 20 bakkeløp, med ett eller to minutt pause i mellom. I pausene passer jeg på å småjogge slik at pulsen ikke faller, for da blir det bare enda tyngre å starte intervallene. Det er mitt beste tips når det gjelder intervalltrening, hold pulsen oppe. Jeg avslutter alltid økta med å tøye ut i minst ti minutter.




Etter trening er det viktig å få i seg rikelig med næring, både fra karbohydrater og proteiner. Som regel lager jeg noe lett som knekkebrød med egg eller lompepizza. Kan legge ut oppskrift på min versjon av lompepizza om det er av interesse! Jeg er ganske kjedelig i matveien. Når jeg først blir hektet på noe spiser jeg kun det i to uker, til jeg finner min neste craving. I tillegg synes jeg det er kjedelig å stå på kjøkkenet, så det er derfor det ble egg i dag. Jeg elsker når plommen er bløt. Slik er jeg med alt egentlig, elsker mat jeg kan slurpe i meg.

Etter en styrkeøkt spiser jeg mer mat, men alltid etter kardio er jeg ikke særlig sulten. Det er derfor jeg spiser så "lite". Jeg fyller heller på med mer mat etter et par timer. Jeg er òg veldig småspist av meg.


Det ble noen kalorier i dag og gitt! Jeg trente òg rumpe da jeg var ferdig med intervallene. Om dere ikke har forstått det enda, så er jeg veldig glad i å trene rumpe. Men jeg kjenner at jeg begynner å bli ganske lei av de fleste rumpeøvelsene jeg utfører, så jeg må sette meg ned en gang til uken for å finne nye og morsomme øvelser som jeg selv liker.

💗 henote

Klippet jeg nektet foreldrene mine å se

  • Skrevet: 21.05.2017
  • Klokken: 19:37
  • Kategori: Trening

Hei alle sammen! Håper dere har en fin søndag. Jeg har ikke det, fordi jeg var ute på fredag OG lørdag, så er meget redusert.
Som sagt så var jeg på intervju med VG-panelet tidligere og det har nå kommet ut! De værste klippene er tatt med, så jeg kviet meg litt da jeg så på det. Det var et artig intervju og jeg er fonøyd. Vegard kunne dessverre ikke være med noe jeg synes var leit siden jeg digger den fyren! Det ble selvfølgelig filmet i styggvinkelen min, men det får gå. Enjoy pepz.

Dagens rumpeøkt

  • Skrevet: 15.05.2017
  • Klokken: 23:08
  • Kategori: Trening


Som jeg nevnte tidligere i dag så dro jeg på trening med Mk. Vi kjørte først intervaller på tredemølla før vi trente litt rumpe. Jeg hadde ikke så god tid fordi jeg skulle på et møte i 20-tiden, så derfor ble ikke økta så lang som jeg hadde håpet på. Men alt er bedre enn ingenting, og det ble en intensiv økt.

Jeg tenkte å være flink blogger og dele litt bilder fra økta, men som dere ser så var lyset helt grusomt. Men la gå. Jeg aner virkelig ikke hva alle øvelsene heter, har aldri orket å lære meg navnet på alle, haha.. Jeg får bare prøve å forklare så godt jeg kan på hvordan øvelsene utføres.


Denne øvelsen tar mest på siden av rumpeballene. Her tar jeg 15 repetisjoner på hvert ben. Det du gjør er å ligge på siden samtidig som du holder deg opp med armen. Deretter løfter du benet opp. Her er det rumpa som skal gjøre jobben, ikke benet.


I likhet med øvelsen over, tar også denne mest på rumpeballene. Her er det viktig at du kniper sammen rumpeballene og bruker rumpa til å løfte benet. 15 repetisjoner på hvert ben.


Hip thrust: Her starter du bare med å ligge på bakken, før du løfter opp rumpa og skviser sammen rumpeballene på toppen. Denne øvelsen tar jeg 20 repetisjoner av. Når jeg har tatt 20 repetisjonene stopper jeg på toppen og holder i 20 sekunder. Alt dette gjør jeg tre runder. Så du får altså 60 repetisjoner og 60 sekunder til sammen.


Kick back: Du starter på alle fire, før du løfter benet rett opp. Jeg tar 30 repetisjoner på hvert ben - tre ganger.


Denne øvelsen er jeg usikker på hva heter, og det var litt vanskelig å ta bilde av prosessen. Men du starter i samme posisjon som i kick back, deretter fører du benet til siden i stedet for oppover. Her tar jeg 15 repetisjoner på hvert ben, i tre runder.

Jeg tok også litt squats og bulgarsk utfall med vekter. Bulgarsk utfall har jeg et elsk/hat-forhold til, det er så SYKT tungt men også veldig effektivt! Jeg brukte 8 kilos manualer og kjørte 10x3. (10 repetisjoner på hvert ben, i tre runder).


Til tross for dårlig tid forbrente jeg mer enn nok! Jeg er veldig fornøyd med egen innsats. Husk å tøye ut etter trening!!

💗 henote

Henriette Otervik
  • Heia! Jeg heter Henriette men jeg går under kallenavnet Henote. Jeg er ei 22 år gammel jente som kommer fra Trondheim men er bosatt i Oslo. Jeg vil si jeg har en personlig blogg der jeg ikke er redd for å dele meningene mine. Ellers blogger jeg om hverdagen min og en del om trening.
    Kontakt: henot.blogg@hotmail.com
    Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
    hits